9 липня 2025 р. о 14:13

«Пухнастий» зліт: як Labubu підкорив світ і збагатив Pop Mart 

Від кіоску до мільярдів: секрет «пухнастого» успіху Pop Mart фото 1

У своєму річному звіті Pop Mart за 2024 голова і CEO Ван Нін описав цей рік одним словом — «пухнастий». 

Вираз цілком доречний: за рік компанія заробила 130,4 млрд. юанів, що на 106,9% більше, ніж роком раніше. Чистий прибуток після коригування виріс на рекордні 185,9% — до 34 млрд юанів. 

І це ще не межа. За даними Forbes, статки Ван Ніна до 11 червня досягли 22,4 млрд доларів — він увійшов до топ-100 найбагатших людей світу.

Labubu: маленький монстр з великою історією 

Від кіоску до мільярдів: секрет «пухнастого» успіху Pop Mart фото 2

Черги за фігурками Labubu вишиковуються вночі не тільки в Лос-Анджелесі, а й у багатьох містах світу. Молодь охоче купує кумедного монстра з «північним» ельфійським виглядом, гострими зубками та м'яким плюшевим тілом. 

Секрет успіху — у несподіваному дизайні, рідкісному поєднанні вінілу та плюшу, обмежених серіях та потужній «сарафанці» в соцмережах. 

Але до «раптової популярності» Labubu йшов майже 10 років: персонаж з'явився 2015-го, а гучний фінансовий успіх прийшов лише зараз — продаж перевищив 3 млрд юанів і зріс більш ніж у 7 разів.

Від кіоску до власних всесвітів 

Від кіоску до мільярдів: секрет «пухнастого» успіху Pop Mart фото 3

Багато хто досі вважає Pop Mart «молодою» компанією, але їй уже 15 років. Спочатку Ван Нін пробував себе у бізнесі через маленькі «коробкові» магазини. Невдовзі він зрозумів: головний актив — не чужі товари, а власні персонажі. 

Перша велика ставка — японський Sonny Angel — допомогла відточити модель. У 2016-му Pop Mart запустив перший ексклюзивний IP — ляльку Molly. Так із посередника компанія перетворилася на справжнього «лейбла» для молодих дизайнерів, здатного запускати нові серії на весь світ.

Пошук третього шляху 

Від кіоску до мільярдів: секрет «пухнастого» успіху Pop Mart фото 4

Коли ринок сліпих боксів сповільнився, акції впали, Pop Mart знову довелося перебудовуватись. 

Ван Нін часто повторює: у будь-якій суперечності можна знайти «третє рішення». Так бренд зробив ставку на розвиток своїх IP та розширення за кордоном — Європа, Південно-Східна Азія, нові точки зростання. Вже 2023-го закордонні продажі перевалили за мільярд юанів і зростають більш ніж на 100% на рік.

Що далі? 

Від кіоску до мільярдів: секрет «пухнастого» успіху Pop Mart фото 5

За вражаючими цифрами ховаються нові виклики: перебої з поставками, фейки, ризики лотерейної залежності покупців. А ще питання: як утримати популярність, якщо хітовий IP, як Labubu, може вистрілити раз на 10 років? 

Сам Ван Нін каже: справжня мета — перетворити Pop Mart на глобальний культурний бренд, який асоціюватиметься не лише з фігурками, а й з емоціями людей. 

Як загадковий Labubu з легкою посмішкою, Pop Mart натякає: найцікавіше «всередині коробки» ще попереду.